---دید دیگر
برچسب:, :: :: نگارنده : Hani

مي گويند در كشور ژاپن مرد ميليونري زندگي مي كرد كه از درد چشم خواب به چشم نداشت و براي مداواي چشم دردش انواع قرصها و آمپولها را استفاده كرده اما نتيجه چنداني نگرفته بود.

پس از مشاوره فراوان با پزشكان و متخصصان زياد درمان درد خود را مراجعه به يك راهب مقدس و شناخته شده مي بيند.

به راهب مراجعه مي كند و راهب نيز پس از معاينه وي به او پيشنهاد ميدهد كه مدتي به هيچ رنگي بجز رنگ سبز نگاه نكند.

او پس از بازگشت از نزد راهب به تمام مستخدمين خود دستور ميدهد با خريد بشكه هاي رنگ سبز تمام خانه را با سبز رنگ آميزي كند .

همينطور تمام اسباب و اثاثيه خانه را با همين رنگ عوض ميكند. پس از مدتي رنگ ماشين ، ست لباس اعضاي خانواده و مستخدمين و هر آنچه به چشم مي آيد را به رنگ سبز و تركيبات آن تغيير ميدهد و البته چشم دردش هم تسكين مي يابد.

بعد از مدتي مرد ميليونر براي تشكر از راهب وي را به منزلش دعوت مينمايد. راهب نيز كه با لباس نارنجي رنگ به منزل او وارد ميشود متوجه ميشود كه بايد لباسش را عوض كرده و خرقه اي به رنگ سبز به تن كند.

او نيز چنين كرده و وقتي به محضر بيمارش ميرسد از او مي پرسد آيا چشم دردش تسكين يافته ؟

مرد ثروتمند نيز تشكر كرده و ميگويد :" بله . اما اين گرانترين مداوايي بود كه تاكنون داشته."مرد راهب با تعجب به بيمارش مي گويد: بالعكس اين ارزانترين نسخه اي بوده كه تاكنون تجويز كرده ام. براي مداواي چشم دردتان، تنها كافي بود عينكي با شيشه سبز خريداري كنيد و هيچ نيازي به اين همه مخارج نبود.

 


 


تغيير دنيا كار بسیار مشکلی است اما تغيير چشم اندازمان ارزانترين و
مؤثرترين روش ميباشد.

 

 

 

آسان بينديش، راحت زندگي كن.

 

 


برچسب:, :: :: نگارنده : Hani

 

 

 

 

اس ام اس شب قدر و شهادت حضرت علی (ع)

 

 

محراب کوفه امشب در موج خون نشسته

یا عرش کبریا را سقف و ستون شکسته

سجاده گشته رنگین از خون سرور دین

یا خاتم النبیین، یا خاتم النبیین

از تیغ کینه امشب فرقی دو نیم گردید

رفت آن یتیم پرور، عالم یتیم گردید

 

شهادت حضرت علی

شهادت حضرت علی

 

 

برچسب:, :: :: نگارنده : Hani

 

به نوشته روزنامه الجزيره چاپ عربستان، اعضاى یک گروه پژوهشى كه در زمينه فعل و انفعالات يك پروتئين در مغز فعاليت مى كردند، از دريافت نتيجه تحقيقات پزشك مسلمان دكتر ابراهيم خليفه كه با استناد به قرآن تهيه شده بود، شگفت زده شدند و با اذعان به اعجاز قرآن در اين زمينه، اسلام آوردند.

 

 

به نوشته روزنامه الجزيره، اعضاى اين گروه، در مورد ماده «ميثا لونيدز» نوعى پروتئين كه در مغز انسان و حيوان توليد مى شود - به دو محصول زيتون و انجير رسيدند كه خداوند در قرآن به آنها قسم خورده است. اين ماده براى انسان بسيار اهميت دارد و توانايى كاهش كلسترول را دارد و تقويت قلب و اعتماد به نفس در انسان را عهده دار است. براساس اين گزارش، مغز انسان به تدريج ازسن 51 سالگى تا 53 سالگى توليد آن را آغاز مى كند و سپس توليد آن كم كم كاهش مى يابد و تا 60 سالگى متوقف مى شود و به اين خاطر دستيابى به اين ماده به سهولت ميسر نيست. محققان در اين زمينه تلاش خود را بر روى نباتات براى بدست آوردن آن متمركز كردند، بنابراين يك گروه ژاپني، اين مأموريت را برعهده گرفت تا جست وجو در مورد اين ماده شگفت انگيز را آغاز كند، چرا كه اين ماده از نظر دانشمندان نقش بسزايى در از بين بردن عوارض پيرى در انسان به عهده دارد. اين دانشمندان ژاپنى پس از تلاش هاى بسيار، دريافتند كه ماده اى كه به دنبال آن هستند فقط و فقط در «انجير» و «زيتون» وجود دارد.

 

 

اين در حالى است كه خداوند منان در كتاب آسمانى قرآن گفته :

 

 

« والتين والزيتون و طور سينين و هذا البلد الامين، لقد خلقنا الانسان فى احسن تقويم »

 

دانشمندان ژاپنى در ادامه يافته هاى خود متوجه شدند، استخلاص اين ماده از انجير يا زيتون امكان پذير است، اما بدون مخلوط كردن آن، چيزى را كه جست وجو مى كنند، امكان پذير نيست. به نوشته اين روزنامه عربستانى آنها متوجه شدند كه بايد ماده بدست آمده را به نسبت يك در هفت (يك انجير در 7 زيتون) مخلوط كنند تا نتيجه بهتر را به دست آورند. كه در همين حال دكتر طه ابراهيم خليفه كه قبلا در مورد انجير و زيتون به پژوهش در قرآن پرداخته بود، نتايج تحقيقات خود را به اين گروه ژاپنى ارسال كرد. براساس پژوهش اين پزشك مسلمان عربستانى در قرآن فقط يك بار از انجير ياد شده است در حالى كه 7 بار از زيتون (6 بار به صراحت و يك بار به طور ضمني) نام برده شده است و اين در واقع همان چيزى بود كه گروه پژوهشى ژاپني از طريق علمى به آن دست يافته بودند، در حالى كه 1400 سال پيش در كلام الله مجيد ذكر شده بود...

برچسب:, :: :: نگارنده : Hani


 چقدر خنده داره

 

که یک ساعت خلوت با خدا دیر و طاقت فرساست. ولی 90 دقیقه بازی یک تیم فوتبال مثل باد می‌گذره!

چقدر خنده داره
که صد هزارتومان کمک در راه خدا مبلغ بسیار هنگفتیه اما وقتی که با همون مقدار پول به خرید می‌ریم کم به چشم میاد!

چقدر خنده داره
که یک ساعت عبادت در مسجد طولانی به نظر میاد اما یک ساعت فیلم دیدن به سرعت می‌گذره!

چقدر خنده داره
که وقتی می‌خوایم عبادت و دعا کنیم هر چی فکر می‌کنیم چیزی به فکرمون نمیاد تا بگیم اما وقتی که می‌خوایم با دوستمون حرف بزنیم هیچ مشکلی نداریم!

چقدر خنده داره
که وقتی مسابقه ورزشی تیم محبوبمون به وقت اضافی می‌کشه لذت می‌بریم و از هیجان تو پوست خودمون نمی‌گنجیم اما وقتی مراسم دعا و نیایش طولانی‌تر از حدش می‌شه شکایت می‌کنیم و آزرده خاطر می‌شیم!

چقدر خنده داره
که خوندن یک صفحه و یا بخشی از قرآن سخته اما خوندن صد سطر از پرفروشترین کتاب رمان دنیا آسونه!

چقدر خنده داره
که سعی می‌کنیم ردیف جلو صندلی‌های یک کنسرت یا مسابقه رو رزرو کنیم اما به آخرین صف نماز جماعت یک مسجد تمایل داریم!

چقدر خنده داره
که برای عبادت و کارهای مذهبی هیچ وقت زمان کافی در برنامه روزمره خود پیدا نمی‌کنیم اما بقیه برنامه‌ها رو سعی می‌کنیم تا آخرین لحظه هم که شده انجام بدیم!

چقدر خنده داره
که شایعات روزنامه ها رو به راحتی باور می‌کنیم اما سخنان قران رو به سختی باور می‌کنیم!

چقدر خنده داره
که همه مردم می‌خوان بدون اینکه به چیزی اعتقاد پیدا کنند و یا کاری در راه خدا انجام بدند به بهشت برن!

چقدر خنده داره
که وقتی جوکی رو از طریق پیام کوتاه و یا ایمیل به دیگران ارسال می‌کنیم به سرعت آتشی که در جنگلی انداخته بشه همه جا رو فرا می‌گیره اما وقتی سخن و پیام الهی رو می‌شنویم دو برابر در مورد گفتن یا نگفتن اون فکر می‌کنیم!

خنده داره
اینطور نیست؟

دارید می‌خندید؟

دارید فکر می‌کنید؟

این حرفا رو به گوش بقیه هم برسونید و از خداوند سپاسگزار باشید که او خدای دوست داشتنی است.

آیا این خنده دار نیست که وقتی می‌خواهید این حرفا را به بقیه بزنید خیلی‌ها را از لیست خود پاک می‌کنید؟ به خاطر اینکه مطمئنید که اونا به هیچ چیز اعتقاد ندارند.


این اشتباه بزرگیه اگه فکر کنیم دیگران اعتقادشون از ما ضعیف تره...

 

 

 

چندی پیش جوکی به زبان انگلیسی در دنیای نت زاده  شد! که نکات جالبی را در خصوص سیاست های رسانه های امریکا در برداشت. ترجمه ی فارسی جوک به شکل زیر است :
مردی دارد در پارک مرکزی شهر نیویورک قدم میزند که ناگهان میبیند سگی به دختر بچه ای حمله کرده است. مرد به طرف آنها دویده و با سگ درگیر میشود. سرانجام سگ را می کشد و زندگی دختربچه را نجات میدهد. پلیسی که صحنه را دیده بود به سمت آنها می آید ومیگوید : "تو یک قهرمانی"...

فردای آن روز رسانه ها اعلام می کنند: یک نیویورکی شجاع جان دختر بچه ای را نجات داد؛ اما آن مرد می گوید: من که نیوریورکی نیستم.

پس دوباره خبر را اصلاح کرده می گویند: یک امریکایی شجاع جان دختر بچه ای را نجات داد؛ آن مرد دوباره میگوید: من امریکایی هم نیستم. از او می پرسند: خب پس تو اهل کجا هستی؟؟ پاسخ: "من ایرانی هستم "
 

فردای ان روز رسانه ها این طور خبررسانی می کنند: یک تندروی مسلمان، سگ بی گناه امریکایی را کشت...!!!


برچسب:, :: :: نگارنده : Hani
 
بسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ

سُبْحَانَ الَّذِي أَسْرَى بِعَبْدِهِ لَيْلًا مِّنَ الْمَسْجِدِ الْحَرَامِ إِلَى الْمَسْجِدِ الأَقْصَى الَّذِي بَارَكْنَا حَوْلَهُ لِنُرِيَهُ مِنْ آيَاتِنَا إِنَّهُ هُوَ السَّمِيعُ البَصِيرُ
.
.
.
 
سی ساله هممون فکر میکنیم این گنبد طلایی همون مسجدالاقصی معروفه...
 
 
أهم معالم الأقصى
 
 
حتی روی اسکناس 100 تومنی هم چاپ شده
 
 

منبع: http://forum.iranvij.ir

بقیه در ادامه...



ادامه ...
برچسب:, :: :: نگارنده : Hani
دو بار در سال بین فوریه و ژانویه در نزدیکی جزیره جیندو (Jindo) که یکی از بزرگترین جزایر کره جنوبی در بین 250 جزیره آن است، آب به حدی فروکش میکند که جاده ای به طول حدودا 3 کیلومتر از زیر آب ظاهر میشود. عرض این جاده طبیعی از 3 تا 10 متر متفاوت است و ساکنان جزیره میتوانند با پای پیاده از وسط دریا عبور کنند.                                                                                             http://www.redlink1.com/mydocs/new-group/86/03.jpg

 

 

بقیه در ادامه...



ادامه ...
برچسب:, :: :: نگارنده : Hani

.



تصاوير زير توسط "Liu Young" طراحي شده.
مردي چيني که در آلمان تحصيل کرده.
در اين طرح‌ها تفاوت‌هاي جوامع اروپايي و جوامع آسيايي به تصوير کشيده شده که بسيار جالبند.


اروپا= آبي
آسيا = قرمز

Opinion (نظر، فکر)
http://www.redlink1.com/mydocs/group/163/03.jpg



بقیه در ادامه...



ادامه ...

اللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِدا ‏وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَك َطَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً

درباره وبلاگ

در این وبلاگ حکایات و داستانهای کوتاه جالب رو میذارم و سعی کردم گاهی به موضوعاتی بپردازم که کمتر دربارش صحبت میشه یا عمدا صحبت نمیشه! به یاری خدا اگه فرصت کنم مطالب متنوعی اضافه خواهم کرد.